یادداشت

سفارش تولید محتوا

تولید محتوا

سفارش تولید محتوا توسط افرادی صورت می‌گیرد که کسب‌وکار الکترونیکی دارند یا می‌خواهند برای اقلام تبلیغاتی خود، محتوای بهینه‌ای داشته باشند. تولید محتوا اصولاً باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود چرا که محتوای خوب، سهم قابل توجهی در جذب مشتری بیشتر خواهد داشت.

مراحل سفارش تولید محتوا

مدیریت محتوا

سفارش تولید محتوا معمولاً شامل مراحل زیر است:

تعیین نیازهای کسب‌وکار

نخستین گام در سفارش تولید محتوا، تعیین نیازهای کسب‌وکار است. شما باید مشخص کنید که هدف از تولید محتوا چیست؟ چه نوع محتوایی نیاز دارید؟ و چه مخاطبانی را هدف قرار می‌دهید؟ آیا این محتوا قرار است به صورت آنلاین منتشر شود یا آفلاین؟ آیا مخاطب آن عموم جامعه است یا افراد خاص؟

به‌عنوان مثال،اگر کسب‌وکار شما مرتبط با جامعه مهندسان است، نوع محتوا باید بر اساس سلیقه آنان و بیشتر بر مبنای اعداد، جداول و نمودارها باشد. حال، ممکن است تولیدکننده محصولات کودکان باشید. اینجا داستان قدری پیچیده است! چرا که استفاده‌کننده از محصول شما یک گروه است اما لازم است گروه دیگری (مادران یا پدران) را تحت تاثیر محتوای خود قرار دهید.

تحقیق کلمات کلیدی

پس از تعیین نیازهای کسب‌وکار، باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را شناسایی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را برای مخاطبان هدف خود بهینه کنید. هدف از این کار آن است که بدانید «مخاطب» چه می‌خواهد.

انتخاب یک شرکت تولید محتوا

پس از تعیین نیازها و تحقیق کلمات کلیدی، باید یک شرکت تولید محتوا معتبر مانند یادگار درخشان آریا را انتخاب کنید. هنگام انتخاب شرکت تولید محتوا، باید به عواملی مانند تخصص، تجربه و قیمت توجه کنید.

ارائه Brief

پس از انتخاب شرکت تولید محتوا، باید brief یا خلاصه‌ای از نیازهای خود را برای شرکت ارائه دهید. این brief باید شامل موارد زیر باشد:

    • هدف از تولید محتوا
    • نوع محتوا
    • مخاطب هدف
    • کلمات کلیدی
    • محدودیت‌های زمانی و بودجه

گاهی انجام این کار برای مشتریان ما سخت است. به‌همین خاطر این سند از سوی یادگار به‌عنوان پیشنهاد به مشتری ارائه می‌شود.

تولید محتوا

پس از ارائه brief، شرکت یادگار محتوای مورد نظر شما را تولید می‌کند. شما می‌توانید محتوای تولید شده را بررسی و در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد کنید. صرف نظر از قالب، نوع محتوا لازم است از یک وحدت رویه برخوردار باشد. به‌عنوان مثال، اگر بیشتر تصاویری که می‌خواهید استفاده کنید، به خاطر ماهیت کارتان (مثلاً فعالیت تولیدی) تصاویر واقعی محصولات هستند، لازم است که ویدئو هم به صورت واقعی (real) باشد و اگر تصاویر به صورت انیمیشن هستند، بهتر است که ویدئو هم به صورت موشن‌گرافی باشد.

انتشار محتوا

پس از تعیین نوع مخاطب، اینک لازم است تصمیم بگیرید که ابزار یا کانال‌های انتشار چه مواردی هستند. از جمله کانال‌های انتشار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وب‌سایت رسمی شرکت
  • صفحه اینستاگرام
  • کانال تلگرام
  • کانال یوتیوب
  • کانال آپارات
  • صفحه توییتر
  • صفحه لینکدین

البته برای هر کدام به تناسب ماهیت کانال، نیاز به محتوای اختصاصی وجود دارد. در بعضی موارد (اینستاگرام) تصویری، در مواردی (یوتیوب، آپارات) ویدیویی و در برخی موارد نیز (سایت شرکت، لینکدین) رزومه و نمونه کارها.

انواع محتوای دیجیتال

انواع محتوای دیجیتال را می توان بر اساس نوع ساختاری آنها به چهار دسته اصلی تقسیم کرد:

محتوای متنی

این نوع محتوا شامل متن، مانند مقالات، پست های وبلاگ، صفحه های فرود و موارد دیگر است. محتوای متنی یکی از رایج ترین انواع محتوای دیجیتال است و برای اهداف مختلفی مانند آموزش، اطلاع رسانی و سرگرمی استفاده می شود.

محتوای تصویری

این نوع محتوا شامل تصاویر، مانند عکس ها، اینفوگرافیک ها، نمودارها و سایر موارد است. محتوای تصویری می تواند برای جذب توجه مخاطب و ارائه اطلاعات به صورت بصری استفاده شود.

محتوای صوتی

این نوع محتوا شامل فایل های صوتی، مانند پادکست ها، کتاب های صوتی و موارد دیگر است. محتوای صوتی می تواند برای سرگرمی، آموزش و اطلاع رسانی استفاده شود.

محتوای ویدیویی

این نوع محتوا شامل فیلم ها، کلیپ های ویدیویی و سایر موارد است. محتوای ویدیویی می تواند برای جذب توجه مخاطب، ارائه اطلاعات و سرگرمی استفاده شود.

مزایا و معایب سفارش تولید محتوا

مزایا

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه: سفارش تولید محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.
  • تولید محتوای باکیفیت: شرکت‌های تولید محتوا معمولاً از نویسندگان و متخصصان باتجربه استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود که محتوای تولید شده باکیفیت و مطابق با استانداردهای سئو باشد.
  • تمرکز بر سایر فعالیت‌های کسب‌وکار: سفارش تولید محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا بر سایر فعالیت‌های کسب‌وکار خود تمرکز کنید.

معایب

  • عدم کنترل کامل بر محتوا: شما ممکن است کنترل کامل بر محتوای تولید شده نداشته باشید.
  • هزینه تولید محتوا: هزینه تولید محتوا بسته به نوع محتوا، حجم محتوا و شرکت تولید محتوا متفاوت است.

برای اینکه به محتوای حرفه‌ای مدنظر خود برسید، لازم است مراحل زیر طی شود.

 

نکات مهم در سفارش تولید محتوا

محتوای سایتدر هنگام سفارش تولید محتوا، توجه به نکات زیر اهمیت زیادی دارد:

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی، عبارت‌هایی هستند که کاربران برای جستجوی محتوای شما در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، به افزایش رتبه‌بندی محتوای شما در نتایج جستجو کمک می‌کند.

نکته اساسی در اینجا، کلمات کلیدی است که واقعاً مردم به دنبال آن هستند، نه کلماتی که صرفاً فکر می‌کنید پرجستجو قلمداد می‌شوند.

رعایت اصول سئو

محتوای تولیدی باید مطابق با اصول سئو نوشته شود تا در موتورهای جستجو به خوبی دیده شود. این اصول شامل مواردی مانند استفاده از کلمات کلیدی به‌طور مناسب، رعایت ساختار محتوا، استفاده از تصاویر و ویدئوها و … می‌شود.

این کار لازم است توسط متخصصان سئو انجام شود و هم سئو داخلی، هم سئوی خارجی صفحه شما را مدنظر قرار دهند.

کیفیت محتوا

محتوای تولیدی باید از نظر محتوایی و فنی، کیفیت بالایی داشته باشد. محتوا تکراری نباشد، خسته‌کننده نباشد و واقعاً به مخاطب چیزی اضافه کند.

پاسخ دهید