یادداشت

رزومه کاری شرکت

تولید محتوا

یکی از انواع تولید محتوای دیجیتال و شاید بدون اغراق، مهمترین آن‌ها ایجاد رزومه کاری شرکت است. در مقایسه با انواع ابزارهای تبلیغاتی نظیر وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، کاتالوگ و اقلام چاپی، رزومه شرکت جایگاه ویژه‌ای در اعتمادسازی مشتریان به‌خصوص در نوع B2B دارد.

رزومه کاری شرکت چیست؟

رزومه کاری یک مجموعه شامل اطلاعات و جزئیاتی درباره تاریخچه، فعالیت‌ها، پروژه‌ها، محصولات، خدمات و عملکرد شرکت است. هدف اصلی رزومه کاری شرکت، به دست آوردن اعتماد و اطمینان مشتریان، برای ایجاد رابطه مثبت با آن‌ها و جذب مشتریان جدید است. این رزومه شامل اطلاعاتی مانند تخصص های شرکت، تیم مدیریت، تاریخچه شرکت، محصولات و خدمات، مشتریان قبلی و سابقه عملکرد شرکت نیز می‌شود.

کاربردهای رزومه شرکتی

رزومه کاری یک مجموعه (شرکت) به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی برای جذب مشتریان و افزایش اعتماد به شرکت، استفاده می‌شود. به طور کلی، رزومه کاری یک شرکت می‌تواند به صورت آنلاین یا چاپی در دسترس باشد و به منظور ارائه اطلاعات در مورد شرکت به مخاطبان مختلف مانند مشتریان، سرمایه‌گذاران، همکاران، دانشجویان و جامعه علمی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در استخدام، رزومه کاری یک شرکت به عنوان یک ابزار برای جذب و استخدام کارآمدین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت، رزومه کاری به عنوان یک ابزار مهم برای نمایش تجربه، مهارت‌ها، پروژه‌ها و عملکرد شرکت در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود.

بخش‌های رزومه کاری شرکت

طرح جلد

اولین و بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبان، طرح جلد رزومه دارد. یک طرح حرفه‌ای، شامل المان‌هایی از جمله «نام مجموعه»، «نشان مجموعه»، «شعار مجموعه» و «یک تصویر گویا» است. هر قدر روی طرح جلد زمان بیشتری بگذارید، مطمئن باشید بازدهی بیشتری از آن دریافت خواهید کرد. البته این نکته مهم را هم در نظر بگیرید که طرح جلد، لازم است با صفحه‌آرایی محتوای داخلی هماهنگی لازم را داشته باشد.

فهرست

متاسفانه در بسیاری از رزومه‌های کاری شاهد فقدان وجود فهرست هستیم! حال آنکه همچون هر سندی که بیشتر از 5 صفحه است، مخاطب برای آنکه به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کند، ترجیح می‌دهد که از طریق فهرست و به‌سرعت، به آنچه می‌خواهد برسد.

در رزومه‌هایی که به صورت حرفه‌ای در شرکت یادگار تدوین می‌شوند، خروجی در قالب فایل Pdf بوده و با کلیک بر روی هر یک از عناوین رزومه، به صفحه مورد نظر هدایت خواهید شد.

تاریخچه و معرفی

نخستین بخش محتوایی در رزومه، بخش معرفی کسب و کار است. در این بخش، اگر مجموعه شما دارای سابقه حداقل پنج‌ساله باشد، می‌توانید به صورت تاریخچه‌ای عملکرد شرکت را از زمان تاسیس نشان دهید. در این بخش، چشم‌انداز، ماموریت و مزایای رقابتی اصلی مجموعه شرح داده می‌شوند.

مدیران و کارشناسان

بخش بعدی که در امتداد معرفی شرکت مطرح می‌شود، معرفی کادر متخصص مجموعه یا به بیان دیگر، مدیران و کارشناسان ارشد است. در این بخش، می‌توانید نسبت به درج «نام»، «عکس پرسنلی» و «عنوان شغلی» هر یک از پرسنل تاثیرگذار شرکت اقدام نمایید.

خدمات / محصولات

بسته به اینکه کسب‌وکار شما خدماتی یا تولیدی است، در این بخش به معرفی خدمات قابل ارائه از سوی شرکت یا محصولات تولیدشده می‌پردازید. به یاد داشته باشید این بخش، تقریباً کلیدی‌ترین قسمت رزومه است.

مشتریان

چه کسانی تاکنون مشتری مجموعه شما بوده‌اند؟ چه کاری برای آن‌ها انجام داده‌اید؟ آیا نسبت به خدمات یا محصولات شما، بازخورد رضایت‌بخشی داشته‌اند؟ این‌ها مواردی است که در بخش مشتریان، با ذکر «نام»، «نشان»، «تاریخ ارائه خدمت» و «نوع خدمت یا محصول دریافتی» برای هر مشتری می‌توانید ذکر کنید.

اطلاعات تماس

معمولاً آخرین بخش در رزومه کاری شرکت مجموعه‌ای از اطلاعات تماس شامل موارد زیر است:

  • نشانی
  • تلفن
  • فاکس
  • ایمیل
  • وب‌سایت
  • شبکه‌های اجتماعی

جمع‌بندی نکات رزومه کاری شرکت

برای رزومه حرفه ای یک شرکت اطلاعات زیر لازم است:

۱. نام و لوگوی شرکت
۲. تاریخچه و توضیح مختصر درباره شرکت و فعالیت‌های آن
۳. محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت
۴. اعضای کلیدی مدیریت شرکت و نقش آن‌ها
۵. موقعیت‌های شغلی موجود در شرکت به‌همراه توضیح دقیقی از وظایف و مسئولیت‌های هر موقعیت
۶. موقعیت شرکت در بازار و رقابت با شرکت‌های دیگر
۷. ارقام و آمار مربوط به عملکرد شرکت، برای مثال درآمد، سود و رشد سالانه

پاسخ دهید