یادداشت

چرا نام دامنه در طراحی سایت مهم است؟

طراحی سایت

نام دامنه نام دامنه در طراحی سایت چقدر اهمیت دارد؟ هر وب سایتی در اینترنت یک نام دامنه دارد. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت ایجاد کنید، باید یک نام مناسب برای استفاده در نظر بگیرید. شما نمی‌توانید فقط از هر نام دامنه‌ای برای وب سایت خود استفاده کنید زیرا می‌تواند تعیین کند که آیا وب سایت شما موفق خواهد بود یا خیر. اگر برای یافتن نام دامنه مناسب به کمک نیاز دارید، به متخصصان طراحی و توسعه یادگار درخشان آریا مراجعه کنید.

دلایل اینکه چرا یک نام دامنه خوب مهم است

از نام‌های دامنه برای شناسایی وب سایت شما استفاده می‌شود

اگر برای اولین بار است که یک وب سایت ایجاد می‌کنید، احتمالاً تا به حال می‌دانید که این امکان وجود ندارد مگر اینکه یک نام دامنه داشته باشید. اگر نامی نداشته باشید که کاربران شما را با آن شناسایی کنند، نمی‌توانید در اینترنت حضور داشته باشید. اگر هنوز نام دامنه خود را نمی‌دانید، باید مطمئن شوید که نامی منحصر به فرد و مطابق با ایده‌هایی که در ذهن دارید در نظر گرفته‌اید. هنگامی که به دنبال یک شرکت طراحی وب سایت هستید، مطمئن شوید که آنها تخصص لازم را برای انتخاب نام دامنه‌ای دارند که به راحتی برای کاربران هدف شما قابل شناسایی باشد.

نام دامنه مکان شما را مشخص می‌کند

نام دامنه معمولاً با پسوندهایی مانند “.com. ، org. ، net ” ارائه می‌شود. پسوندها معمولاً نوع وب سایتی را که می‌خواهید اجرا کنید تعیین می‌کند. به‌عنوان مثال، پسوند .org معمولاً توسط سازمان‌ها استفاده می‌شود و .com برای اهداف تجاری استفاده می‌شود. اگر نمی‌دانید موتورهای جستجو کاربران را به وب سایت‌هایی که در محل آنها هستند هدایت می‌کنند. به‌عنوان مثال، زمانی که شما در اسپانیا قرار دارید، کاربران این کشور احتمالاً وب سایت شما را نسبت به دیگران در فرانسه پیدا می‌کنند. خدمات طراحی وب ارائه شده توسط یادگار می‌تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را برای منطقه اصلی که در آن تجارت می‌کنید بهینه کنید.

نام دامنه به سئو کمک می‌کند

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (سئو سایت) فرآیندی است که در آن وب سایت شما برای رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو اصلاح می‌شود. هرچه رتبه وب سایت شما بالاتر باشد، کاربران راحت‌تر متوجه وب سایت شما می‌شوند. یکی از راه‌های کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، استفاده از کلمات کلیدی مناسب سئو است. همچنین اگر بتوانید کلمات کلیدی مناسب سئو را به‌نام دامنه خود اضافه کنید، می‌توانید رتبه بالاتری کسب کنید. به‌عنوان مثال، اگر وب سایت شما در مورد تلفن همراه است، می‌توانید از نام دامنه‌ای استفاده کنید که حاوی کلمات کلیدی مرتبط با تلفن همراه است.

یک نام دامنه خوب می‌تواند موفقیت آمیز باشد

ایجاد یک وب سایت به این معنی نیست که به طور خودکار موفق خواهد شد. شما باید مطمئن شوید که محتوای عالی دارید که همیشه کاربران را متقاعد می‌کند که به طور مداوم از وب سایت شما بازدید کنند. یکی از راه‌های جذب کاربران به وب سایت شما استفاده از یک دامنه خوب است. کاربران تا حدی غیرقابل پیش‌بینی هستند که برخی از افراد فقط باید یک نام دامنه خوب ببینند تا عاشق یک وب‌سایت شوند. پس از همه، اولین برداشت مهم است. ایجاد اولین تصور با نام دامنه شما می‌تواند کاربران را جذب سایت کند. اگر در کنار یک نام دامنه عالی محتوای عالی داشته باشید، کاربران بیشتری از وب سایت شما بازدید خواهند کرد. ما تنها شرکت طراحی وب سایت سفارشی هستیم که باید برای کمک به شما در جذب مشتریان جدید به آن اعتماد کنید. تیم مجرب طراحی و توسعه وب سایت ما مطمئن خواهد شد که شما یک وب سایت درخشان دارید.

نحوه انتخاب نام دامنه مناسب

خوب، اکنون می‌دانید که چرا داشتن یک نام دامنه خوب می‌تواند برای موفقیت وب سایت شما مهم باشد. ما قصد داریم در مورد چگونگی انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت خود صحبت کنیم.

ابتدا نام کسب و کار خود را امتحان کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا نام دامنه شما به راحتی قابل یادآوری است یا خیر. داشتن یک نام دامنه طولانی را می‌توان به راحتی فراموش کرد، بنابراین باید آن را ساده کنید. اگر صاحب کسب و کار هستید، بهترین کار این است که از نام کسب و کار خود استفاده کنید. این معمولاً کمک می‌کند به خصوص اگر شما یک برند ثابت آفلاین داشته باشید. این کار باعث می‌شود که مشتریان شما راحت‌تر شما را آنلاین پیدا کنند. خدمات طراحی وب سایت ما همچنین شامل کمک به شما برای یافتن بهترین نام دامنه برای کسب و کارتان می‌شود.

اصیل و خلاق باشید

به‌عنوان یک طراح وب یا صاحب وب سایت، اگر می‌خواهید وب سایت خود موفق باشد، خلاقیت مهم است. خلاق بودن هنگام فکر کردن به دامنه می‌تواند به شما کمک کند کاربران را به وب سایت خود جذب کنید. این بدان معنا نیست که بیش از حد خلاق باشید تا حدی که کاربران خود را گیج کنید. به همین دلیل است که سادگی نیز مهم است. به خاطر داشته باشید که انتخاب نام وب سایت شما نیز به اندازه خدمات طراحی خلاقانه‌ای که ارائه می‌دهیم مهم است.

از گرایش‌های نامگذاری رایج اجتناب کنید

این چیزی است که شما باید از آن اجتناب کنید. معمولاً وقتی یک وب سایت شروع به جلب توجه عموم می‌کند، برخی از طراحان وب سایتی را با استفاده از نام‌های دامنه مشابه برای فریب کاربران ایجاد می‌کنند. کاربران در نهایت از سایت بازدید می‌کنند تا متوجه شوند که وب سایت اشتباهی است. مهم است که از این کار اجتناب کنید زیرا کاربران وقتی فریب می‌خورند از آن متنفرند. انجام این کار فقط بازدید از وب سایت شما را برای کاربران دشوار می‌کند، به خصوص زمانی که بسیاری از مردم متوجه جعلی بودن آن شوند.

قدری پژوهش کنید

تحقیق به‌عنوان یک طراح وب یا صاحب وب سایت یک فرآیند ثابت است. ارتباط تحقیق با نام دامنه شما: اگر کسی نام دامنه شما را ندارد باید تحقیق کنید. اگر کسی نام دامنه شما را ندارد، می‌توانید پیش بروید و آن را ثبت کنید. اگر قبلاً در سایت Nic.ir گرفته شده است، باید در گزینه‌های خود تجدید نظر کنید. شما همچنین باید تحقیق کنید تا بررسی کنید که رقیب شما چگونه وب سایت خود را نامگذاری کرده است. ببینید آیا این به آنها کمک می‌کند تا در جایگاه شما موفق باشند.

پاسخ دهید