یادداشت

طراحی سایت شرکت ؛ اهمیت و نکات مهم

طراحی سایت

طراحی سایت شرکت یکی از ضروری‌ترین نیازهای کسب و کارهای امروزی است. با داشتن یک سایت خوب، می‌توان به معرفی کسب و کار، ارائه محصولات و خدمات، و ارتباط با مشتریان کمک کرد.

در سال 1382، شعار شرکت یادگار درخشان آریا درباره وب‌سایت‌های اینترنتی چنین بود: سایت اینترنتی، دفتر دوم کاری شماست!

اهمیت طراحی سایت شرکت

طراحی سایت کسب و کارطراحی سایت شرکت اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به اهداف زیر دست یافت:

افزایش آگاهی از برند

یک سایت خوب می‌تواند به افزایش آگاهی از برند کمک کند. وقتی شما با نام یک کارخانه، شرکت تولیدی یا خدماتی مواجه می‌شوید، اولین کار، سرچ آن در گوگل است.

قطعاً اگر کسب‌وکار مذکور، فاقد سایت باشد یا سایت خوبی نداشته باشد، خیلی در ذوق شما خواهد خورد. یک وب سایت خوب، باعث افزایش قدرت برند کسب‌وکار خواهد شد.

جذب مشتریان جدید

بعضی وقت‌ها، افراد به دنبال خرید یک کالا یا دریافت یک خدمت در گوگل هستند. اگر سایت شرکت، به خوبی برنامه‌نویسی شده باشد، می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند. در واقع، یکی از کمترین و ماندگارترین هزینه‌های بازاریابی، هزینه داشتن یک سایت حرفه‌ای است.

فروش محصولات و خدمات

شما ترجیح می‌دهید از یک پیج اینستاگرام خرید کنید یا یک سایت اینترنتی؟ طبیعتاً خرید از سایت یک مجموعه، بسیار راحت‌تر و قابل اعتمادتر است. یک سایت خوب، می‌تواند به فروش محصولات و خدمات کمک کند.

ارائه پشتیبانی به مشتریان

پشتیبانی مشتریان، از جمله مهمترین خواست‌های آنان و مزایای رقابتی یک شرکت است. یکی از راهکارهای ارائه پشتیبانی و خدمات به مشتریان، از طریق سایت اینترنتی شرکت است.

نکات مهم در طراحی سایت شرکت

توسعه وب سایتدر طراحی سایت شرکت باید به نکات زیر توجه کرد:

طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی وب سایت شرکت باید کاربرپسند و جذاب باشد تا کاربران بتوانند به راحتی در آن پیمایش کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. ممکن است محتوای فوق‌العاده در یک قالب بسیار بد، دیده نشود.

محتوا

محتوای وب‌سایت شما، باید مفید و جذاب باشد تا کاربران را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کند. محتوا باید شامل اطلاعات کامل و جامع در مورد محصولات و خدمات شرکت، تاریخچه شرکت، و تیم مدیریت باشد. همچنین شیوه ارتباط با شرکت، از جمله محتواهای کلیدی یک سایت است.

سئو

وب سایت باید بهینه‌سازی شده باشد تا در نتایج جستجو قرار بگیرد. این امر به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند. برای خدمات سئو سایت اصلاً نگران نباشید! شرکت یادگار، متخصص در این زمینه است.

امنیت

وب سایت باید ایمن باشد تا از اطلاعات کاربران محافظت شود. این امر به جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی و مالی کاربران کمک می‌کند. امنیت، در گام نخست به معنای پایداری سایت است و در گام دوم، عدم دسترسی غیرمجاز به اطلاعات آن.

بخش‌های اصلی یک سایت شرکتی

یک سایت شرکتی معمولاً شامل بخش‌های زیر است:

صفحه اصلی

صفحه اصلی یا خانه، اولین صفحه‌ای است که کاربران با آن مواجه می‌شوند. این صفحه باید شامل اطلاعات کلی در مورد شرکت، مانند محصولات و خدمات، آدرس، و شماره تماس باشد. در نظر داشته باشید بعضی کاربران، ممکن است به صفحات دیگر شما مراجعه نکنند. از این رو، اطلاعات کلیدی لازم است در صفحه اول نمایش داده شود.

صفحات محصولات و خدمات

این صفحات باید اطلاعات کاملی در مورد محصولات و خدمات شرکت ارائه دهند. بهتر است هر محصول یا خدمت مجموعه شما، در یک صفحه جداگانه ارائه شود تا امکان مانور روی سئوی آن هم بیشتر باشد.

صفحه درباره ما

این صفحه باید اطلاعات کلی در مورد شرکت، مانند تاریخچه، ماموریت، و ارزش‌ها را ارائه دهد. اعتبار یک مجموعه و اعتماد به آن، معمولاً با مشاهده و ارزیابی این صفحه صورت می‌گیرد.

صفحه تماس

در صفحه ارتباط با ما، تمام مسیرهای ارتباطی با مجموعه شما درج می‌شود. از جمله نشانی دفتر شرکت یا کارخانه، شماره تماس تلفنی، شماره موبایل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی شرکت شما.

پاسخ دهید