یادداشت

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت

طراحی سایت چیست؟ طراحی سایت فرآیند ایجاد و توسعه یک وب سایت است. این شامل ایجاد ساختار، طراحی گرافیکی، و محتوای یک وب سایت است. طراحی سایت یک فرآیند پیچیده است که نیاز به دانش و مهارت در زمینه‌های مختلف مانند طراحی گرافیکی، توسعه وب، و سئو دارد.

طراحی سایت را می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد:

  • طراحی گرافیکی: طراحی گرافیکی وب سایت شامل ایجاد طرح کلی، تصاویر، و عناصر بصری دیگر است.
  • توسعه وب: توسعه وب شامل ایجاد کد و ساختار فنی یک وب سایت است.

مراحل طراحی سایت چیست؟

مراحل طراحی سایتطراحی سایت شامل مراحل زیر است:

بررسی نیازها

اولین مرحله در طراحی سایت، بررسی نیازهای مشتری است. در این مرحله، نمایندگان شرکت یادگار با مشتری ملاقات می‌کنند و نیازهای او را در مورد وب سایت بررسی می‌نمایند. آیا سایت صرفاً قرار است به معرفی مجموعه بپردازد؟ آیا قرار است در سئو هم جایگاه خاصی داشته باشد؟ آیا این پایگاه اینترنتی، نقش روابط بین‌المللی را هم بر عهده دارد؟

بر مبنای نیازهای مشتری، چارچوب کلی استراتژی سایت تدوین خواهد شد. فقدان این چارچوب، سبب بی‌هویتی سایت می‌شود.

بررسی رقبا

در این مرحله، تیم فنی یادگار سایت‌های رقبا را بررسی می‌کند تا ایده‌های جدیدی برای طراحی وب سایت کسب کند. رقبای صنعت، روی چه مواردی تمرکز دارند؟ سایت آن‌ها چه قابلیت‌هایی دارد؟ چه نقاط ضعفی در رقبا وجود دارد که می‌توان با پوشش آن، در اقیانوس آبی شنا کرد؟

ایجاد طرح اولیه

در این مرحله، طراح مجموعه یادگار درخشان آریا، طرح اولیه وب سایت را ایجاد می‌کند. این طرح شامل ساختار کلی، تصاویر، و عناصر بصری دیگر است. این یک اتود اولیه است تا مشتری را به آنچه در ذهن دارد، نزدیک نماید.

توسعه وب

در این مرحله، توسعه‌دهنده وب کد و ساختار فنی وب سایت را ایجاد می‌کند. در صورتی که سایت با CMS مانند وردپرس طراحی شود، نیاز است تا توسعه‌دهنده، ماژول‌های مورد نیاز مشتری را پیاده نماید. اما در صورتی که قرار است سایت از ابتدا کدنویسی شود، کار سنگینی به عهده توسعه‌دهنده وب خواهد بود.

تست و راه‌اندازی

در این مرحله، وب سایت آزمایش می‌شود تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. حتی تا زمانی که محتوای سایت کامل نشده است، از موتورهای جستجو درخواست شده تا سایت را ایندکس نکنند. سپس وب سایت راه‌اندازی می‌شود و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اهمیت طراحی سایت

طراحی سایت برای کسب و کارها و افراد اهمیت زیادی دارد. با داشتن یک سایت خوب، می‌توان به اهداف زیر دست یافت:

  • افزایش آگاهی از برند: یک سایت خوب می‌تواند به افزایش آگاهی از برند کمک کند.
  • جذب مشتریان جدید: یک سایت خوب می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند.
  • فروش محصولات و خدمات: یک سایت خوب می‌تواند به فروش محصولات و خدمات کمک کند.
  • ارائه پشتیبانی به مشتریان: یک سایت خوب می‌تواند به ارائه پشتیبانی به مشتریان کمک کند.

پاسخ دهید