یادداشت

قیمت طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت یکی از ضروری‌ترین نیازهای کسب و کارهای امروزی است. با داشتن یک سایت خوب، می‌توان به بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود کمک کرد. اما هزینه طراحی سایت چقدر است؟ در این مقاله به بررسی عوامل موثر در تعیین قیمت طراحی سایت و همچنین قیمت‌های معمول در بازار می‌پردازیم.

عوامل موثر در تعیین قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایتعوامل مختلفی در تعیین قیمت طراحی سایت موثر هستند، از جمله:

نوع کاربری سایت

سایت‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، یک سایت فروشگاهی با یک سایت خبری یا شخصی، هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت. هرقدر سایت پرکاربردتر باشد (مانند سایت‌های شرکتی) هزینه آن به دلیل سادگی پیاده‌سازی، کمتر خواهد بود.

سطح پیچیدگی سایت

سایت‌های پیچیده‌تر، هزینه بیشتری دارند. به عنوان مثال، یک سایت با امکاناتی مانند فروشگاه اینترنتی، امکان پرداخت آنلاین و پشتیبانی آنلاین، هزینه بیشتری خواهد داشت. اینچنین سایت‌هایی لازم است کدنویسی خاص خود را داشته باشند.

کیفیت طراحی

سایت‌های با طراحی حرفه‌ای، هزینه بیشتری دارند. البته ممکن است شما از قالب‌های آماده استفاده کنید، اما این نوع سایت‌ها هم نیاز به طراحی عناصر گرافیکی دارند.

مدت زمان طراحی

مدت زمان طراحی سایت نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. هر چه زمانی که سفارش‌دهنده برای دریافت کار خود در نظر داشته باشد کمتر باشد، هزینه کار بیشتر خواهد بود.

قیمت‌های معمول در بازار

تعرفه طراحی سایتقیمت طراحی سایت در بازار ایران، بسته به عوامل ذکر شده، متفاوت است. به طور کلی، قیمت یک سایت معمولی، بین 5 میلیون تا 10 میلیون تومان است. سایت‌های فروشگاهی و تخصصی، قیمت بالاتری دارند و می‌توانند تا 20 میلیون تومان یا بیشتر نیز هزینه داشته باشند.

سایت کدنویسی شده

سایت‌هایی که از ابتدا به زبان ASP.NET یا PHP کدنویسی می‌شوند، هزینه به مراتب بالاتری دارند. در این مدل، تیم توسعه و برنامه‌نویسی، نسبت به کدنویسی یک سایت از ابتدا اقدام می‌کنند.

چنین سایت‌هایی، معمولاً با کارکردهای خاصی هستند که نمی‌توان برای آن‌ها از CMS های آماده استفاده کرد. به‌عنوان مثال، سامانه دانشگاهیان و لجستیک هوشمند بسپارید، دو نمونه از سایت‌های کدنویسی شده هستند.

سایت‌های کدنویسی با هزینه از 40 میلیون تومان شروع می‌شوند و تحویل آن‌ها حداقل 30 روز طول می‌کشد.

سایت‌های آماده

استفاده از CMS ها یا سیستم‌های مدیریت محتوا، راه دیگری برای راه‌اندازی یک سایت اینترنتی هستند. اگر شما قصد راه‌اندازی سایت معرفی شرکت، سایت شخصی، فروشگاه اینترنتی و … را دارید، قطعاً استفاده از وردپرس و امثال آن، راه سریع‌تر و کم‌هزینه‌تری برای شماست.

سایت‌های وردپرسی را می‌توان در مدت زمان چند ساعت آماده و شخصی‌سازی کرد. هزینه این سایت‌ها، از 3 میلیون تومان شروع می‌شود.

نکات مهم در انتخاب طراح سایت

عوامل موثر در قیمت سایتدر هنگام انتخاب طراح سایت، باید به نکات زیر توجه کنید:

سابقه و تجربه طراح سایت

طراح سایت باید سابقه و تجربه کافی در زمینه طراحی سایت داشته باشد. صرف اینکه یک سایت اینترنتی برای شما بالا بیاید، کافی نیست. در پیاده‌سازی سایت باید نکات فنی فراوانی را رعایت کرد. شرکت یادگار درخشان آریا، از سال 1382 نسبت به طراحی و توسعه وب‌سایت‌های اینترنتی اقدام می‌کند.

کیفیت طراحی

طراح سایت باید بتواند یک سایت با طراحی حرفه‌ای و کاربرپسند ارائه دهد. استفاده مناسب از رنگ‌بندی، رعایت رنگ سازمانی مجموعه، استفاده از فونت و اندازه مناسب آن، از جمله المان‌های اولیه‌ای هستند که باید رعایت شود.

قیمت مناسب

طراح سایت باید قیمت مناسبی را برای طراحی سایت پیشنهاد دهد. در سال‌های اخیر، هزینه طراحی سایت به‌دلیل سادگی اجرای آن، پایین آمده است، اما هزینه خدمات تخصصی مانند سئو سایت همچنان بالاست.

پاسخ دهید