یادداشت

هزینه طراحی سایت در سال 1402 چقدر است؟

طراحی سایت

هزینه طراحی سایت و میزان آن، یکی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی یا توسعه یک سایت اینترنتی است. به صورت ساده، سه راه کلی برای راه‌اندازی یک سایت وجود دارد: استفاده از توان داخلی شرکت؛ برون‌سپاری سایت و یا استخدام یک طراح سایت حرفه‌ای.

شفاف بودن در مورد هزینه‌ها و به دست آوردن ارزش مناسب برای پول در شرایط اقتصادی امروز مهم است – شما به وب سایتی نیاز دارید که نیازهای شما را برآورده کند، به بازدیدکنندگان شما خدمات دهد و به سرمایه شما فشاری وارد نکند. در زیر، هر سه روش را بررسی خواهیم کرد و خلاصه‌ای از تمام هزینه‌های مربوطه را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید بهترین مسیر را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

هزینه طراحی سایت در سه حالت

ابتدا بیایید بررسی کنیم که در هر یک از سه حالتی که گفته شد، هزینه کار شما چقدر خواهد بود.

استفاده از توان داخلی شرکت

شما در مجموعه خودتان، افرادی را دارید که مدعی راه‌اندازی سایت هستند. البته که با یک آموزش نهایتاً یک ساعته، هر فردی می‌تواند نصب وردپرس را یاد بگیرد! اما اگر آبروی مجموعه‌تان برایتان مهم است، از این مسیر استفاده نکنید! تجربه نشان داده خروجی آن، اصلاً مناسب نخواهد بود.

در هر حال هزینه چنین مسیری، ارائه یک پاداش پایان ماه به فرد کننده این کار در شرکت شما خواهد بود. شاید بتوانید با 3 الی 5 میلیون تومان، یک خروجی دریافت کنید.

برون‌سپاری سایت

این گزینه، معمولاً متداول‌ترین انتخاب بیشتر کسب‌وکارهاست. در این حالت، شما طراحی سایت خود را به یک مجموعه رسمی واگذار می‌کنید. البته ممکن است به جای شخصیت حقوقی (یک شرکت، نظیر یادگار درخشان آریا) این کار را از طریق سایت‌هایی نظیر پونیشا انجام دهید.

بدیهی است زمانی که به جای یک شخصیت حقوقی، یک شخص حقیقی طرف حساب شما باشد، هزینه کار برای شما پایین‌تر خواهد بود. البته در مقابل، معمولاً تعهد کمتری از سوی اشخاص حقیقی وجود دارد.

در چنین حالتی، هزینه طراحی سایت شما بین 10 تا 30 میلیون تومان خواهد بود. البته، اگر سایت بسیار خاص‌تری بخواهید، هزینه آن بالاتر می‌رود.

استخدام یک طراح سایت

مسیر سوم، استخدام یک طراح سایت در مجموعه خودتان است. زمانی این گزینه پیشنهاد می‌شود که کار قابل توجهی بخواهید روی سایت‌تان به صورت مستمر انجام دهید؛ در چنین حالتی، صرفه اقتصادی ندارد که کار خود را برون‌سپاری نمایید. همچنین، نیروی در اختیار شما، قطعاً با سرعت بیشتری کار را پیش خواهد برد.

در سال 1402، هزینه استخدام یک طراح سایت بین 10 تا 16 میلیون تومان است.

هزینه سه وب‌سایت

هزینه‌های جاری وب سایت

پس از اینکه سایت شما طراحی و آماده استفاده شد، همچنان لازم است برای زنده نگه داشتن و بهره‌برداری از سایت‌تان، هزینه‌هایی پرداخت کنید.

انواع هزینه طراحی سایتنگهداری

هزینه نگهداری سایت، بیشتر شامل پرداخت مستمر هزینه هاستینگ آن است. البته بسیاری از شرکت‌ها، با پرداخت سالانه هزینه هاست، خیال خود را راحت می‌کنند! به هر حال هزینه یک هاست لینوکس که سرور آن در ایران باشد و 1 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به شما اختصاص دهد، حدود 800 هزارتومان در سال است.

به‌روز رسانی

به‌روز‌رسانی عبارت است از به‌روز‌رسانی محتوای از پیش تولیدشده (شامل صفحات ثابت یا نوشته‌های وبلاگ سایت) و همچنین ایجاد محتوای جدید. اگر چند ماه بگذرد و هیچ تغییری در سایت شما ایجاد نشود، گوگل، آن را یک موجود بی‌جان تصور می‌کند! به‌همین خاطر، باید به گوگل اثبات کنید سایت شما زنده است. این کار، از طریق به‌روزرسانی مستمر آن انجام می‌شود.

بازاریابی

بستگی به اینکه وب‌سایت شما چه نقشی در کسب‌وکارتان ایفا می‌کند، هزینه بازاریابی آن متفاوت است. اگر کسب‌وکار شما، یک سایت فروشگاهی است، قاعدتاً به ازای هزینه‌ای که برای بازاریابی آن خواهید کرد، فروش دارید.

اما در صورتی که سایت شما صرفاً برای معرفی شرکت و یک ویترین است، شاید هزینه چندانی برای بازاریابی آن صرف نکنید. بازاریابی سایت، معمولاً در دو قالب هزینه برای سئو یا تبلیغات کلیکی انجام می‌شود. حداقل 3 میلیون تومان در ماه تا معمولاً 20 میلیون تومان، هزینه‌ای است که معمولاً شرکت‌ها انجام می‌دهند.

هزینه بازاریابی سایتاین محدوده قیمت شامل چندین خدمات بازاریابی دیجیتال، از SEO گرفته تا PPC است. با این حال، شرکت‌ها می‌توانند با محدود کردن تعداد استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود، هزینه‌های بازاریابی خود را کاهش دهند. اگر شرکتی تصمیم بگیرد که روی سئو تمرکز کند، مثلاً در مقابل سئو و PPC، هزینه کمتری خواهد داشت.

برای کسب و کارهایی که می‌خواهند آمار فروش و درآمد خود را بهبود بخشند، بازاریابی دیجیتال یک استراتژی اثبات شده است. با این حال به وب سایت شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال، تاکتیک‌هایی مانند SEO و PPC، کاربران را به سمت سایت شما هدایت می‌کند، به همین دلیل طراحی، راه اندازی و نگهداری یک وب سایت کاربرپسند بسیار مهم است.

پاسخ دهید